Think of it as a Bulletproof vest

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

TimDrakeRobin

Sr Member
custom piece. Made from a silver Trequerta pendant.
THE JAPANESE HAVE A VERSION?
WHY... WHY do they get the good stuff???? WHYY..
 

TFrosst

Sr Member
RPF PREMIUM MEMBER
Very nice. Is that the right size? I can't quite remember but I think the movie one was a bit larger. Please correct me if i'm wrong.
 

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

hydin

Sr Member
RPF PREMIUM MEMBER
i know the "pretty close" feeling pretty well :lol

this is my latest (and honestly, first "completed") prop from constantine. balthazars coin. actual old coin, so i kinda cheated :). i may "highlight" with a silver acrylic wash to bring out the letters and engravings. damned old coin is HEAVY though. scary heavy. id hate to be back in the old jesus days and have a bag of these things to carry around.




next up is going to be some laser engraved crosses on some christmas ornaments. i caught the movie the other day (again), and it looks like they were engraved or frosted on there for the "holy water grenades".

next paycheck, holy shotgun to repaint :D

i blame you for sucking me into this particular movie prop collection btw :lol

chris
 

hydin

Sr Member
RPF PREMIUM MEMBER
makes my life easier :lol

the shot i was thinking of was when he was crawling around in hell, and has the grenade in his hand. its a pretty big close up, and the cross looks translucent, like frosted glass. might have been a CGI effect though.

i still gotta track down some kinda lid top for those ornaments though. maybe some kinda cheap ebay vial screw top.....

i dig the amulet though. i thought it was silver in the movie though? (yes, as often as i have seen this movie, i still dont pay attention to the props :lol)

chris
 

Eaglewood

Sr Member
Originally posted by TimDrakeRobin@Mar 6 2006, 04:42 PM
Heres what I just started on, i need to work on the details a bit, but recognizable thus far I think.


[snapback]1200048[/snapback]​

Tim--You know I can help here------
:cheers


Appliedmetal
 

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

Ryusui

Well-Known Member
So is this something someone can now obtain? My wife has wanted one of these badly since she's seen the movie.
 

mtsbspidey

Well-Known Member
very nice...

sidenote - my wife has a tattoo of that symbol...you should have seen the look on her face when it showed up in the movie...

...skott
 

Ryusui

Well-Known Member
<div class='quotetop'>QUOTE(TimDrakeRobin @ Mar 25 2007, 11:18 PM) [snapback]1448269[/snapback]</div>
they can be made quite easily. Sorry the pic is gone, I guess I cleard out my Photobucket.

[/b]
Might I be sending you even more cash soon? :lol
 

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

3720to1

Well-Known Member
<div class='quotetop'>QUOTE(TimDrakeRobin @ Mar 6 2006, 01:42 PM) [snapback]1200048[/snapback]</div>
Heres what I just started on, i need to work on the details a bit, but recognizable thus far I think.


[/b]

very cool lookin Celtic Trinity symbol
 

OldKen

Master Member
Tim...

Is there anything you DONT do?

:lol

Seriously its like you have a new prop/costume/piece everyday. :confused

Good stuff. ;)
 

Patattack

Sr Member
RPF PREMIUM MEMBER
Looks great. I can't tell - does yours have text on it, or is that just weathering that I'm seeing?
 

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

Don't want to see this ad? Sign up for anRPF Premium Membershiptoday. Support the community. Stop the ads.

Top