Green and Blue ranger build *pic heavy*

Discussion in 'Replica Costumes' started by nogoodskills, Apr 30, 2015.

  1. nogoodskills

    nogoodskills New Member

    Trophy Points:
    3
    Hey guys and gals!

    I am not new to the RPF but this will be my first RPF thread haha but anyways here it is...

    Any suggestions are welcome i could use them haha!


    Started out with bondo and sanding :p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Finished 99% of sanding and bondo work and cut the visors and back plates... i forgot to take a few pictures before i cut the blue :/


    Green

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Blue
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    I ran into an issue when i cut the green back plate.... i got this gap due to the dremel blade being to thick! so keep that in mind if you ever do one of these...

    [​IMG]
    [​IMG]


    I decided to use apoxie sculpt due the long working time to rectify the gap... im hoping this will hold up... well see how that works out...

    i taped off one side and put Vaseline on it to create a barrier and then taped off the other side leaving a small gap for the apoxie sculpt....

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    i poured fiber glass resin to make something like a registry tab... i used painters tape and some Vaseline as a barrier...
    [​IMG]


    anyways thats where im at so far hoping to be able to paint the blue ranger helmet tomorrow and get the green finished and prepped for paint!
     
  2. nogoodskills

    nogoodskills New Member

    Trophy Points:
    3
    Finished blues tabs and added bondo for some more support... as well i drilled the air holes lol and yes im irritated i made one a little off haha...


    tab.jpg
    air%20hole.jpg

    - - - Updated - - -

    then i primed blue to check for any more fixes that may need to be done before paint... and yup i found out i needed to fix some pin holes and smooth out the bondo line a little more... not sure if it just needs a few more coats of paint to cover the bondo line... but this is how it looks atm!


    front.jpg
    plate.jpg
    primed.jpg
    primed1.jpg


    finished the repair on the green helmet... in the future if anyone uses apoxie sculpt vaseline is not a good enough barrier for it... use something else haha i got painters tape stuck in it... but it worked perfectly biggrin.png


    fixed.jpg
    fixed1.jpg
    fixed2.jpg


    after fixing the green a bit... i tabbed it...



    tabbed%20green.jpg






    anyways that is where i am at right now guys!!! please if anyone has any suggestions do not hesitate to post!




    tab.jpg

    air%20hole.jpg

    front.jpg

    plate.jpg

    primed.jpg

    primed1.jpg

    biggrin.png

    fixed.jpg

    fixed1.jpg

    fixed2.jpg

    tabbed%20green.jpg
     
    Last edited by a moderator: Nov 9, 2018
  3. nogoodskills

    nogoodskills New Member

    Trophy Points:
    3
    if i were to sand spots on the blue helmet that i have already primed... would i have to re-sand the entire bucket for a smooth paint job? or could i spot sand with like 320 grit and paint?
     
  4. Wheeljack

    Wheeljack Member

    Trophy Points:
    163
    If It were me, I'd wet sand the offending areas and re prime them. Depending on how the spot priming goes, you might be good to go to paint. Otherwise, I'd consider wet sanding the whole thing to get a real nice and uniform finish. Other than that, good job on the helmets. It looks like all you had to bondo was the seam line and a few pin holes ( outside of the cutting issue with the MMPR Green). If that is the case, I am super jealous, my kit required A TON more work. Maybe you have a cast from a newer mold?
     
  5. nogoodskills

    nogoodskills New Member

    Trophy Points:
    3
    yea i am probably gonna just sand the whole thing just to be sure... Thanks! the green helmet wasnt to bad i must have gotten a better pull... but the blue was a complete wreck... i spent 4 days sanding and bondo.... especially the left horn... it had a half inch gap and one side was higher then the other... you are right though ... they are cheap for a reason haha!
     
  6. nogoodskills

    nogoodskills New Member

    Trophy Points:
    3
    todays update...

    I got the green sanded and finished a few repairs... and primed it i found a few more pin holes i missed... i guess ill be filling and wet sanding in a couple weeks...

    but for the most part i am happy with the way its turning out so far :D


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Wheeljack

    Wheeljack Member

    Trophy Points:
    163
    I agree. You have spent this much time on it so why cut corners when you are so close. Only 4 days?! Lol ;) Keep posting your progress. It's great to see.
    Cheers!
     

Share This Page